Fem användbara filmtips

Letar du efter några filmskapsråd så att du kan ta dig upp och göra en film? Du är inte ensam, tro det eller ej. Uppgiften att göra en film kan vara skrämmande för många filmskapare. Som ett resultat av detta har jag bestämt mig för att ge dig några filmskapsråd så att du kan komma igång.

Här är fem filmskapande strategier som hjälper dig att avsluta din film i år.

  1. Ställ alltid dig själv följande fråga när du gör film: En av de mest kraftfulla filmteknikerna jag kan ge dig är att alltid ställa dig själv nästa fråga.

“Med tanke på dina nuvarande resurser, vilken är den bästa filmen du kan göra i år?”

Allvarligt. En av de främsta anledningarna till att du inte har skapat en film är att du fortfarande väntar på att saker ska falla på plats. Jag har goda nyheter till dig. Ingenting kommer någonsin att vara felfritt. I mitt perspektiv är det bättre att börja göra den bästa filmen du kan i år istället för att vänta.

  1. Lägg vantarna på ett gediget manus: Inget annat räknas om skrivandet inte är bra. Men när du filmar med en budget måste du se till att din berättelse passar inom resursbegränsningarna som beskrivs i steg ett. Om ditt manus inte uppfyller kraven måste du ändra det eller skaffa ett nytt.
  2. Öppna Lightspeeds produktionshanteringsprogram och importera ditt manus. Detta är, utan någon tanke, en av de bästa uppfinningarna någonsin. Du lägger ditt manus på datorn och gör en manusuppdelning, och du kan använda det här programmet för att hantera din tillverkning i framtiden.
  3. Dela upp ditt manus i alla nödvändiga delar och bygg en budget: När du har brutit ner ditt manus i alla nödvändiga delar måste du utveckla en budget så att du kan sätta en prislapp på var och en . Om din budget inte matchar dina ekonomiska begränsningar måste du samla in mer pengar eller göra om processer ett till fyra.
  4. Starta en Crowdfunding-kampanj: Tre goda skäl att starta en crowdfunding-kampanj. Till att börja med låter en crowdfunding-kampanj dig testa ditt filmkoncept innan du bestämmer dig för att göra det, och din idé kan fungera på marknaden om den är framgångsrik. För det andra låter crowdfunding dig försöka öka räckvidden för ditt sociala nätverk. Slutligen kommer en framgångsrik crowdfunding-kampanj att ge dig några välbehövliga medel.