Filmstudenter vinner flera priser på Sinulog 2010

International Academy of Film and Television (IAFT) är stolta över att gratulera sina studenter och akademiker till att ha vunnit totalt nio av tjugotvå priser vid den senaste Sinulog Short Film and Documentary Competition. Dessa vinnande bidrag inkluderar “Faces of Sinulog”, “Taxi Driver” och “Pagtuo (Faith)” av Steve Eraña och Mickey Macachor, Mikio Makino Jr. respektive Janice Villarosa. Tävlingen hölls i samband med Sinulog@30 2010-festivalen i Cebu City, och prisutdelningen ägde rum på SM Cinema 1 den 30 januari 2010.

Macachor, en nyutexaminerad med en “Technical Achievement Award” från IAFT under bältet tillade: “Formell utbildning gav oss utegångsförbud i grunden för filmskapande, och det gjorde det möjligt för oss att utforska och utveckla vår egen individuella stil.”

Macahor kommenterade deras pris för ljudteknik och utvecklade: “Vi har fått lära oss om dialogens kritiska betydelse. Med det ständigt i baken såg vi till att vår dialog var skarp och begriplig, ända från källa till produktion.”

Villarosa genomgår för närvarande sitt diplomprogram i filmskapande på IAFT, medan Eraña, Macachor och Makino nyligen tog examen i samma. Luat är för närvarande grundutbildning på skolans diplomprogram för skådespeleri.

Om Sinulogfestivalen

Sinulog-festivalen är en av de största och mest färgstarka festivalerna i Filippinerna med en mycket rik historia. Huvudfestivalen hålls varje år den tredje söndagen i januari i Cebu City för att hedra Santo Niño, eller barnet Jesus, som brukade vara skyddshelgon för hela provinsen Cebu (eftersom Jesus i katolsk tro inte är ett helgon, utan Gud). Det är i huvudsak en dansritual som minns det filippinska folkets hedniska förflutna och deras acceptans av kristendomen.

Festivalen har några av landets mest färgstarka uppvisningar av pompa och ståt: deltagarna garbed i färgglada kostymer dansar till rytmen av trummor, trumpeter och inhemska gonggongar. Gatorna är vanligtvis kantade med försäljare och fotgängare som alla vill bevittna gatudansen. Mindre versioner av festivalen hålls också i olika delar av provinsen, också för att fira och hedra Santo Niño. Det finns också en Sinulog sa Kabataan, som utförs av ungdomarna i Cebu en vecka före Grand Parade.

Om International Academy of Film and Television (IAFT)

International Academy of Film and Television (IAFT) grundades 2003 och är en filmskola som ger en ny generation blivande filmskapare en globalt konkurrenskraftig utbildning under mentorskap av ledande branschproffs. Skolan erbjuder varje elev praktisk erfarenhet med hjälp av omfattande utrustning och faciliteter till en bråkdel av kostnaden för jämförbara institutioner. IAFT erbjuder kortsiktiga och långsiktiga program inom filmskapande, ljuddesign och skådespeleri som kombinerar teori och tillämpning, och är utformade för både nya filmskapare och branschfolk som vill utveckla sin kompetens. Skolan erbjuder även praktikplatser och möjligheter att arbeta med kommersiellt bärkraftiga projekt. Beläget i hjärtat av Asien på Mactan Island, Cebu, Filippinerna, har IAFT: s tropiska campus faciliteter för filmning och efterproduktion samt bostäder. IAFT: s uppdrag är att vårda kreativiteten och individuella talanger hos varje student samtidigt som man odlar dagens globala filmskapare och att bygga vidare på underhållningstraditionerna i Hollywood och andra filmhuvudstäder i världen.

International Academy of Film and Television är ett helägt dotterbolag till Bigfoot Entertainment.

Om Bigfoot Entertainment

Bigfoot Entertainment grundades 2004 och är ett internationellt underhållningsföretag som producerar oberoende filmer för den globala marknaden. Företaget finansierar och utvecklar långfilmer, dokumentärer och dokusåpor, varav många har fått branschutmärkelser, festivalpriser och distribuerats över hela världen. Med både väletablerade och kommande amerikanska och internationella talanger har Bigfoot-utgåvor skjutit på plats över hela världen, inklusive USA, Hong Kong, Kina, Afrika, Europa och Vietnam. Bigfoot Entertainment producerar många av sina projekt på Bigfoot Studios, ett helägt dotterbolag som omfattar sex ljudscener och toppmoderna efterproduktionsanläggningar på plats.

Bonus- och filmautomattips


Många människor som spelar slots ställs ofta inför problemet med om de ska spela i realtid eller spela på en rullmaskin. Det finns skäl till varför du bör överväga varandra, och allt har att göra med bonusfunktionerna på dessa maskiner. På hjulmaskiner är jackpottarna högre än på videoslots på grund av alla sätt som kasinon kan spela hjulen. Slotens odds för att vinna är inte så höga, så kasinon kan låta dem vara inställda på att “tro” att du har större chans att vinna något än att faktiskt vinna något genom att använda smart designade bonusar på sina maskiner.

Å andra sidan finns det många olika bonusfunktioner på videoslots som låter dig spela för riktiga pengar. På rullarna finns det mindre vinstrader, så maskinerna har alltid mindre jackpottar. På videoslotsautomater finns pokiesnurr och blinkande tecken på rött ljus em fotboll spelschema. Du kan också få trippel linjer, och om du vinner så tredubblas jackpotten också! Det betyder att när du vinner på en pokiespelautomat är utbetalningen mycket högre än den skulle vara på en vanlig maskin.

Som du kan se finns det massor av skillnader mellan de två typerna av slots. Hjulmaskiner som har vanliga snurr, har fler chanser att vinna riktiga pengar, men har också större jackpottar. Om du vill vinna den största jackpotten är det bäst att spela på rullen som ger dig vanliga snurr, liksom bonusfunktioner som trippel och gratissnurr. Med denna information bör du kunna välja den bästa maskinen att spela på.